En Son Haberler

Friday, December 27, 2024

Dünyanın en popüler ücretsiz 3D bilgisayar grafik aracı Blender, yeni Özellikler ve performans iyileştirmeleri getiriyor.

Dünyanın önde gelen açık kaynaklı 3D oluşturma aracı Blender, 4.3 sürümünü yayınladı.

Güncelleme, görsel işlemeden performansa ve kullanıcı deneyimine kadar her şeyi geliştiren iyileştirmeler getiriyor.

Bu güncelleme ile Blender, en iyi animasyon yazılımlarıyla arasındaki farkı kapatmaya devam ediyor ve 3D sanatçıları, animatörler ve geliştiriciler için bir alternatif olarak yerini daha da sağlamlaştırıyor.

Blender 4.3, kullanıcıların doğrudan 3D ortamında çizim ve animasyon yapmalarına olanak tanıyan grease pencil'a yeni yükseltmeler ekliyor. Bu güncellemede, fırçalar artık bağımsız varlıklar, yani kullanıcılar bunları projeler arasında kolayca aktarabilir. Kullanıcılar ayrıca fırça boyutlarını piksel veya gerçek dünya birimleri olarak tanımlayabiliyor, bu da çizimlerde ve animasyonlarda hassasiyeti artırıyor.

Ayrıca daha yumuşak gradyanlar oluşturmayı kolaylaştıran yeni bir dolgu gradyan aracı da var. Belki de en önemlisi, tüm grease pencil işlemleri artık çok iş parçacıklıdır, bu da özellikle yüksek bilgi işlem gücü gerektiren karmaşık projelerde daha hızlı performans sağlar.

Blender'ın Eevee render motoru 4.3 sürümünde önemli yükseltmeler aldı. En önemli iyileştirmelerden biri, kullanıcılara aydınlatmanın bir sahnenin farklı bölümlerini nasıl etkilediği üzerinde daha fazla kontrol sağlayan, daha ince ayarlara ve daha dinamik aydınlatma efektlerine olanak tanıyan ışık ve gölge bağlantısının sunulmasıdır.

Kullanıcı arayüzü de daha temiz ve kullanıcı dostu hale getirmek için değişiklikler gördü. Simgeler artık tamamen ölçeklenebilir SVG'lerdir, yani kalite kaybı olmadan yeniden boyutlandırılabilirler. Arayüzün maksimum çözünürlüğü artık yalnızca sistemin belleği ile sınırlıdır ve kullanıcılara çalışma alanlarını yapılandırmada daha fazla esneklik sağlar.

Ayrıca, bu güncelleme aktif pencerenin etrafında parlayan bir kenar sunarak hangi pencerenin kullanımda olduğunu belirlemeyi kolaylaştırırken, renk seçimi daha hızlı performans için optimize edildi ve kullanıcılar için iş akışını daha da kolaylaştırdı.

Video şeritlerinin bağlanması ve bağlantısının kesilmesi basitleştirildi ve tutturma iyileştirildi. Eevee'de de sunulan bir özellik olan çok geçişli birleştirme, kullanıcıların birden fazla efekt katmanı uygulamasına olanak tanıyor. Renk düzeltme araçları genişletilerek sahnelerin görsel tonuna ince ayar yapmak için ek seçenekler sağlandı.

Metalik nesnelerle çalışanlar için Blender 4.3, Metalik BSDF düğümü içinde “Fiziksel İletken” modunu sunuyor. Bu özellik, ışığın gerçek metallerle nasıl etkileşime girdiğini daha doğru bir şekilde simüle etmek için laboratuvar verilerini kullanarak daha gerçekçi metal yüzeyler elde edilmesini sağlıyor. Yüzey pürüzlülüğünü ayarlayan “Orn” kaydırıcısının eklenmesi, ahşap ve tuğla gibi malzemelerin gerçekçiliğini daha da artırıyor.