Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Milli Elektrikli Hızlı Tren projesinin ilk setinin üretimini tamamladıklarını bildirdi. Saatte 225 kilometre hıza ulaşan bu yerli araç, cuma günü raylara indirilerek test sürecine giriyor.
Milli üretimin hızlı tren filosundaki payını artırmayı amaçlayan çalışma doğrultusunda, 2026-2028 yılları arasında 14 set daha üretiliyor. Mevcut YHT hatlarında 31 setin görev yaptığını hatırlatan Uraloğlu, yeni üretimlerle beraber yerli trenlerin sayısının mevcut kapasitenin neredeyse yarısına denk geleceğini kaydetti. Uraloğlu, sürece dair “Cuma günü ilk trenimizi raylara indirerek test sürecini resmen başlatacağız. Proje kapsamında 2026-2028 yılları arasında 14 set daha üretmeyi planlıyoruz.” bilgisini paylaştı.
Alüminyum gövdeli 8 araçtan oluşan yeni setler, toplam 577 yolcu taşıyabiliyor. Yolcu güvenliğini ve rahatını sağlamak üzere tasarlanan araçlar, tren kontrol ve izleme sistemi, otomatik durdurma, elektromekanik giriş kapıları, tam otomatik iklimlendirme, yangın ihbar, görsel-işitsel bilgilendirme ve kamera sistemleriyle donatıldı. Yolcular için Wi-Fi erişimi, yiyecek-içecek otomatları ve bir mutfak bölümü de hazırlandı. Ayrıca engelli yolcular için iki adet bölme ile tekerlekli sandalyelerin perondan araca geçişini sağlayan asansörler yer alıyor.
Uraloğlu, tasarım vizyonunu şu sözlerle dile getirdi: “Trenlerimizi, yüksek konfor ve inovasyon ile mevcut ve gelecekte var olacak ihtiyaçları karşılamak üzere tasarladık.”
Kaynak: https://www.uab.gov.tr/haberler/tuerkiyenin-uerettigi-ilk-hizli-tren-raylara-iniyor/
