Sürdürülebilirlik
Thursday, October 3, 2024
1 Mayıs'ta Los Angeles şehir merkezinde düzenlenen 2. Yıllık Uluslararası Yapay Zeka Film Festivali (AIFF), jeneratif yapay zekanın Hollywood'a entegrasyonu açısından önemli bir dönüm noktası oldu.
New York merkezli jeneratif yapay zeka video girişimi Runway'in yapımcılığını üstlendiği festival, köklü Tribeca Film Festivali ve Cenevre Uluslararası Film Festivali'nin (GIFF) ortaklık desteğini de içeriyordu.
400'den fazla yapımcı, animatör, oyuncu ve yönetmen Orpheum Tiyatrosu'ndaki davetli galayı protesto etmek için değil, meslektaşlarının Runway'in yapay zeka modelleri (Gen-1 ve Gen-2) ve diğer yapay zeka araçlarının yanı sıra daha geleneksel film yapım teknikleriyle yarattıklarını tamamen benimsemek için doldurdu. Kolektif deneyim zaman zaman kalabalığı hayretler içinde bıraktı - ve bunun sinemada çok önemli bir anı anımsattığı açıktı.
“Geçen yıl [festival için] neredeyse 300 başvuru aldık. Bu yıl 3,000 başvuru aldık ve bu da zamanın bir işareti” diyen Runway'in CEO'su ve kurucu ortağı Cristóbal Valenzuela, finale kalan on filmin gösteriminden önce kalabalığa hitap etti.
Sadece birkaç ay önce, tamamen jeneratif yapay zeka kullanılarak yaratılan ilk uzun metrajlı film olan Our T2 Remake'i üreten bir grup Hollywood film yapımcısının galasına katılmıştım.
Bu parodi, üretken YZ'nin pek çok kusurunu adeta kutlarken, bu yılki AIFF filmleri teknolojinin ne kadar ilerlediğini gözler önüne serdi.
Yönetmen ve AIFF jürisi Paul Trillo, LinkedIn üzerinden paylaştığı bir notta, katılımcılardan tüm yapay zeka araçlarını ve bunların nasıl kullanıldıklarını listelemelerinin istendiğini yazdı.
Trillo, sergilenen yüksek doğruluklu konseptlerde bile hiçbirinin Open AI'nin çok saygı gören yeni metinden videoya Sora modunu içermediğini belirtti.
Sergilenen filmler tema ve stil açısından çeşitlilik gösterirken, bazıları diğerlerine göre daha belirgin YZ görselleri içeriyordu, en iyi katılımcılar iyi entegre edilmiş YZ varlıkları ile zorlayıcı anlatı odaklı temeller sergilediler.
Grand Prix kazanan kısa film Get Me Out / 囚われて, duygusal, insani canlı aksiyon çekimlerinin yanı sıra akıllı yapay zeka görsel efektlerinin bir kombinasyonunu tasvir etti.
“Filmi yapmak için üç araç kullandık. Bunlar arasında 3D ortamları yakalamanın yanı sıra yeniden yaratmak için Luma AI, işleri renklendirmek için bir kaplama olarak Runway'in videodan videoya aracı ve oyuncularımızdan birini tamamen kastan yapılmış gibi göstermek için yapay zekayla yeniden kaplamak için ComfyUI kullanıldı.” diyor film yapımcısı Daniel Antebi bir e-postada.
Konu yapay zekanın eksiklikleriyle boğuşmaya geldiğinde, Antebi tekrarı ve halüsinasyonlara yönelmeyi benimsedi. Tıpkı canlı setlerde doğaçlama olduğu gibi, Antebi de şunu itiraf ediyor: “Son estetik için bile katılmadık ama bu bizim tuhaf testlerimizden biriydi.”
Get Me Out, Simpsonlar'daki uzun süreli post prodüksiyon çalışmalarıyla tanınan deneyimli Los Angeles yapımcısı Joel Kuwahara'nın dile getirdiği bir düşünceyi örnekledi. Gösteri öncesi panelde şöyle dedi: “Yapay zekanın odağı karakterden ya da hikayeden uzaklaştırmasını istemiyorum... Çizgileri bulanıklaştırıp görünmez olmasını sağlamaya çalışıyorum.”
AIFF'de, yapay zekanın sinemanın geleceğini nasıl ilerleteceğine dair birçok farklı fikir ortaya çıktı.
Yakın zamanda TED için Sora tarafından yaratılan videoların yanı sıra ilk ticari yapay zeka müzik videosunu da yayınlayan Trillo, sektörün önde gelen isimlerinin söylemi güçlendirmeye yardımcı olacağını belirtti. “Daha büyük bir film yapımcısı yeni bir teknolojiyi kullandığında, bu onu daha kabul edilebilir hale getiriyor - ve bu gerçekleşecek.”
Yapay zeka aynı zamanda önemli festivallerdeki aksiyona da dahil oluyor. En tanınmış YZ Film Yapımı kursu olan Curious Refuge'u yöneten Caleb Ward, prömiyerde Fransa'daki 2024 Cannes Film Festivali'nde (14-25 Mayıs) büyük bir YZ film katılımını desteklediğini açıkladı.
Runway'in CTO'su ve kurucu ortağı Anastasis Germanidis gösteriden önce verdiği bir röportajda, “kullanıcılara daha fazla sanat yönetmenliği kontrolü” sağlayan araçlar geliştirmeye devam etmeyi planladığını söyledi.
Şirketin CDO'su ve kurucu ortağı Alejandro Matamala, bu araçlardan yararlanarak yaratıcıların yeteneklerini geliştirdiğini görmeye devam edeceğimizi söyledi - “yazarlar animatör olacak, animatörler film yapımcılarına geçecek ve daha fazlası.”
Kaynak: https://venturebeat.com/ai/runways-la-film-festival-marked-an-inflection-point-for-ai-movies/