Yapay Zeka

Thursday, August 15, 2024

Film yapımcıları, yapay zekanın sanatı değiştireceğini, hatta tanınmayacak hale getireceğini söylüyor.

Denver'daki SIGGRAPH'te düzenlenen bir panelde Nikola Todorovic (Wonder Dynamics), Freddy Chavez Olmos (Boxel Studio) ve Michael Black (Meshcapade, Max Planck Enstitüsü), jeneratif yapay zekanın ve diğer sistemlerin günümüzde medyanın yaratılma biçimini değiştirme potansiyelini tartıştılar. Katılımcıların ortak görüşü, bu araçların yakın gelecekteki yararlılığını haklı olarak sorgulayabilsek de, inovasyon hızının bundan sonraki herhangi bir zamanda radikal bir değişime hazırlıklı olmamız gerektiği yönündeydi.

Ele alınan ilk konulardan biri, günümüzün video jeneratörlerinin pratik olmayan doğasıydı.

Todorovic, “yapay zekanın tek tıklamayla bir çözüm olduğu, size nihai bir VFX çekimi sağlayacağı gibi yanlış bir algı var ve bu gerçekten imkansız. Belki o noktaya geleceğiz ama eğer düzenlenebilirliğiniz yoksa o kara kutu size pek bir şey vermiyor. Şu anda gördüğümüz şey, UX'in hala keşfedilmekte olduğu - bu araştırma şirketleri 3D ve film yapımı terimlerinin yollarını öğrenmeye başlıyor.”

Black, dilin temelde görsel yaratımın en önemli yönlerinden bazılarını tanımlama yeteneğinden yoksun olduğuna dikkat çekti.

“Demek istediğim, yoga pozları, bale pozları gibi şeyler - tanımlayabileceğimiz bazı klasik isimlerimiz var, ancak yaptığımız şeylerin çoğuna isim vermiyoruz” dedi. “Ve bunun iyi bir nedeni var: Çünkü insanlar aslında içlerinde üretken bir davranış modeline sahipler. Ama benim kafamda imgelerin üretken bir modeli yok. Size ne gördüğümü açıklamak istersem, bunu gözbebeklerimden yansıtamam ve bunu sizin için çizecek kadar iyi bir sanatçı değilim. Bu yüzden kelimeleri kullanmak zorundayım ve görsel dünyayı tanımlamak için pek çok kelimemiz var. Ancak size belirli bir hareketi tarif etmek istersem, bunu kelimelerle tarif etmek zorunda değilim - bunu sizin için yapıyorum ve sonra motor sisteminiz beni görüyor ve bunu anlamada aktif oluyor. Bu nedenle, tüm hareketlerimiz için kelimelerimizin olmamasının biyolojik bir neden, nöro-bilimsel bir neden olduğunu düşünüyorum.”

Bu biraz felsefi görünebilir, ancak sonuç olarak imgelere yönelik metin tabanlı uyarı sistemleri, nasıl kontrol edilebilecekleri konusunda temelde sınırlıdır. Sette ve post prodüksiyonda her gün kullanılan yüzlerce teknoloji ve sanat terimi bile yetersiz kalıyor.

Chavez Olmos, Meksikalı olduğu için film yapım dünyasında yer alma fırsatının çok az olduğunu, çünkü tüm para ve uzmanlığın Los Angeles'ta yoğunlaştığını belirtti. Ancak yapay zeka uzmanlığının (ve buna olan talebin) daha geniş bir alana yayıldığını söyledi. “Meksika'dan ayrılmak zorunda kaldım çünkü orada hiç fırsatım yoktu; şimdi aynı fırsatın, bunu yapmak için denizaşırı ülkelere gitmesi gerekmeyen insanlar için de olduğunu görebiliyorum.”

Ancak Black, bu süreçlere ani erişimin kısa vadede istenmeyen sonuçlar doğurabileceğinden endişe ediyor.

“Birine güçlü bir araba verebilirsiniz ama bu onu Formula 1 pilotu yapmaz, değil mi? Bu biraz şu anda sahip olduğumuz şeye benziyor. İnsanlar konuşuyor, herkes film çekecek. Dürüst olmak gerekirse, çok da iyi olacaklar,” dedi. “Demokratikleşme meselesi tam da [Chavez Olmos'un] söylediği şey ve güç de belki yeni bir sesin başka türlü elde edemeyeceği bir fırsata sahip olması. Ancak bence gerçekten iyi film yapanların sayısı hala az olacak.”

“Asıl devrim,” diye devam etti, ”yapay zekada gördüğümüz şeyin asıl gücü, tamamen yeni bir eğlence türü görecek olmamız ve bunun neye benzeyeceğini tam olarak bilmiyorum. Video oyunu, film ve gerçek hayat arasında bir şey olacağını tahmin ediyorum. Film endüstrisi pasif bir hikaye anlatımıdır: Orada oturup gözlemliyorum, tiyatro ya da podcast gibi. Ben eğlencenin pasif alıcısıyım. Ancak günlük hayatımızda birbirimize hikayeler anlatırız, hafta sonu ne yaptığımız hakkında sohbet ederiz vb. Bu da çok aktif bir tür interaktif hikaye anlatımı.”

Ancak bu gerçekleşmeden önce Chavez Olmos, yapay zeka tarafından üretilen görüntüler ve aktörler için daha geleneksel bir kabullenme eğrisi beklediğini söyledi.

“Sanırım ilk 'Final Fantasy' filmini ya da 'Kutup Ekspresi'ni izlediğimizde aldığımız tepkinin aynısını alacağız - bir şeyler henüz tam olarak yerine oturmamış olacak ama insanlar bu filmleri kabul etmeye başlayacak” dedi. “Ve tam bir CG filmi yerine, tam bir AI filmi olacak, ki bence bu yılın sonunda bile bunu göreceğiz. Bence insanlar bunu aşacaklar, 'Tamam, bu yapay zeka' diyecekler, insanlar bunu kabul edecekler.”